TellApe brengt emballage-landschap in kaart met bedrijfsonderzoek
Eind 2020 heeft TellApe een framework voor een grootschalig emballage-onderzoek opgezet. Het doel van dit onderzoek is om het emballage-landschap in kaart te brengen en een beter overzicht te creëren van de stromen en gebruiken van meermalige emballage. TellApe zet hiermee haar expertise in om nieuwe inzichten te krijgen die bij elk bedrijf van toepassing zijn.
“Het idee achter het onderzoek is enerzijds om het bewustzijn omtrent meermalige emballage onder bedrijven te peilen”, zegt Ernst Tjaden, founder en CEO. “Wij willen anderzijds een samenvatting geven van hoe in de Benelux gebruik wordt gemaakt van deze herbruikbare transportitems en waar vaak tegenaan wordt gelopen.” Het onderzoek zal breed uitgedragen worden, zo hoopt TellApe een grote hoeveelheid informatie te verzamelen..
De basis voor het onderzoek is de Value at Risk benadering, of VAR. Deze benadering is door TellApe ontwikkeld en levert een goed beeld aan de potentiële risico’s, doordat rekening wordt gehouden met verschillende aspecten van emballagebeheer. Met behulp van de informatie uit de VAR-analyse kan een algemene uiting worden gedaan over wat het emballagerisico is voor een gemiddeld bedrijf, maar ook binnen een bepaalde branche.
“Bij TellApe vinden wij het belangrijk om bewustzijn te creëren voor het emballageprobleem en onze kennis zo breed mogelijk te delen. Wij merken bovendien dat de bedrijven waar wij mee in contact komen vaak op geen enkele wijze grip hebben op de emballage-assets, of dat beslissingmakers zich niet bewust zijn van het feit dat zij werken met meermalige emballage.” TellApe hoopt dan ook het huidige onderzoek breed onder de aandacht te brengen en bedrijven en branches aan te moedigen om volgens een vaste norm te werken wat betreft meermalige emballage.
Vul de enquête hieronder in om deel te nemen aan het onderzoek!